Sidor

måndag 21 februari 2011

KALLT!

Nu har det varit runt 12 minusgrader på nätterna nästan en hel vecka! Jag börjar bli lite trött på den här jäkla kylan nu. Visst har solen skinit, men ändå orkar det inte gå över 0-strecket på dagarna...
Idag var det ca 14 grader varmt inomhus när jag kom till jobbet, så det var bara till att ha kvar jackan på och sätta värmefläkten på högsta värmen. Efter lunch var det lagom varmt för att ta av sig jackan... Sen var jag ute på lunchen och handlade lite smågrejer och då hade jag glömt både mössa och vantar hemma, så då blev jag ordentligt nedkyld igen.
Efter jobbet tog jag in hästarna och åkte till ridhuset med Bosse Bus. Han fick trava lite över bommar, hoppa ett litet plank med travbom framför och travhoppa ett annat litet räcke. Det borde ha varit flera hinder efter planket för jäklar vad han studsade. Han var sååå glad! Så han körde ner huvudet mellan frambenen och sköt rygg! Så det blev lite balansövning för mig också:).
Men även i ridhuset var det kallt. Så kallt att det började värka i knäna efter ett tag. Och när jag kom in i duschen var mina ben helt illröda av köld!
Men, men, det är iaf ljust när man åker till jobbet och ljust när man åker hem, så det finns vissa positiva tecken på att våren är på gång... LÄNGTAR!!!

2 kommentarer:

  1. SV: ja det tycker jag med!! ja blir så jäkla förbannad, o när ja blir de börjar jag tjuta. de ska iaf komma o kolla ledningarna nu i veckan, men nu sitter ja här o har missat 2 h föreläsning... inte så kul

    SvaraRadera
  2. ja nu är jag med trött på denna kyla.
    Nu har det varit så kallt att vattenspannarna har fryst innan dem hunnit dricka upp allt på natten, tummen ner !

    SvaraRadera