Sidor

tisdag 25 januari 2011

Halkigt idag!

Visst är det hemskt när man vaknar på morgonen och det känns som om man nyss har somnat och är lika trött som när man gick och lade sig....
Så känner jag idag! Någon gång under morgontimmarna ringde Magnus telefon och han fick ge sig ut för att sanda. När min klocka väckte mig halv 6 ringde jag o kollade hur det gick för honom. Då talade han om att han var tvungen att slänga på snökedjorna för att kunna ta sig fram med lastbilen! Det är alltså ingen snö eller is kvar på vägarna, det försvann för några veckor sedan utan det som har hänt är att det kommit underkylt regn som lagt sig som en hinna på vägbanorna.
Hästarna får stå inne idag pga detta. Det ligger en ishinna även på grusvägen och gårdsplanen här så jag kan ju tänka mig hur det ser ut i hagen. USCH! GE MIG VÅR NU!!!!  

1 kommentar:

  1. Ja usch o fy för detta vädret.
    I hagen kan våra hästar vara, det funkar. Men själva gårdsplanen och vägen från stallet ut te "stora" vägen är en hel hinna o där är de livsfarligt !

    SvaraRadera