Sidor

fredag 14 januari 2011

Äntligen!

Idag var jag ledig eftersom min kära hovslagare skulle komma och äntligen slänga på snödojjorna.
Det var ju väldigt smidigt att brodda skorna innan hon slog på dem så när jag väl skulle ut o rida så var det bara till att slänga på sadel och träns!
Jag började med Pelle. Först och främst trimmade jag och klippte hans man som var helt vildvuxen vid det här laget. När jag kom ut med honom så var han väldigt pigg och lite lagom spänd. Han skakade på huvudet och ville försöka bocka... Men det gick bra. Snön är ju inte jättebra att rida i nu eftersom den är så hård. Men lite trav med höga benlyft blev det och jag överlevde ridturen utan att råka ut för Pelles konster. Det blev bara en kort tur. Tänkte ta det lite lugnt med dem (så gott det nu går) nu när de har stått still så länge.
Efter Pelle var det dags för Bosse Bus. Han var också pigg, men väldigt snäll! Han hittade inte på något alls och bara han fick springa var han supernöjd! Lite galopp blev det på åkern och han blev helt genomsvettig. Men han tyckte det var jättekul!
Det var riktigt härligt att komma upp på hästryggen igen! Oj, vad jag har saknat det! Nu SKA det bli mer ridning framöver, nu kan jag ju inte skylla på att hästarna inte har några snödojor längre...
Här kommer en bild på mig o Bosse när vi kom hem från ridturen...

1 kommentar:

  1. Underbart! Mera ridning är aldrig fel :-)
    /Inger

    SvaraRadera