Sidor

lördag 22 augusti 2015

Sommar!

Åh, vad jag älskar när fint väder sammanfaller med helg och ledighet!

Denna dag började tidigt. Klockan ringde vid sex. Älsklingen skulle åka till Öxabäck och hämta Loke och jag skulle styra kosan mot Åkulla för att springa en runda med Selma.

Vi parkerade vid Bockstens mosse. Sprang mot Varmans hufvud och sedan in i skogen mot Björkasjön. 

Det blev rätt tekniskt där i skogen med rötter, stenar och smal stig.


Jag trampade rejält snett med högerfoten. Men eftersom mina ledband är väl uttöjda efter ett antal stukade fötter så gick det bra och jag kände inte av någon skada. Skönt!

När vi kom ner till Björkasjöstigen följde vi den utmed sjön.

Det var en helt magisk morgon. Svalt, vindstilla och klarblå himmel. Helt underbart! Selma fick såklart svalka sig i sjön och jag fick en ganska bra bild på den magiska sjön.


Dock hade det varit fint att haft systemkameran med sig, men det funkar ju inte riktigt när man springer...

Efter badet följde vi grusvägen tillbaka till bilen. Kändes som en bra runda ur Lidingöloppssynpunkt. Väldigt nycket upp och ner utan så många platta partier.

I en backe fick jag ge mig och börja gå, men det var å andra sidan nästan en kilometers stigning. Resten av backarna sprang jag uppför.

Drygt 11 km fick vi ihop, så det blev en bra runda. Selma var nöjd efteråt och hoppade glatt in i bilen när vi kom tillbaka.


Resten av dagen har tillbringats på altanen i solen. Så underbart! Det kan vara sista tillfället i år. Nästa vecka ser ut att bjuda på regn.


Vi åt frukost med Loke på altanen också och i eftermiddags åkte vi och badade. Skönt att svalka sig i värmen!

Kvällen bjöd på lite grillat kött och nu har vi landat i soffan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar