Sidor

torsdag 20 augusti 2015

Intervaller i värme!

Idag stod intervaller på schemat. 6x3 min med 90 sekunders gåvila.

Lite nervös var jag eftersom temperaturen stod på 22 grader och värme inte är något jag tål.

Förvisso var det kväll och en blek sol som var på väg nedåt, så det var ju inte stekande, men ändå, 22 grader är i varmaste laget för mig.

Jag tog rundan runt Stensared som intervallrunda idag. Att springa fram och tillbaka är inte heller något jag gärna gör. Tycker det är bättre att springa en runda så blir det mer tävlingslikt. Intervallerna kan lika gärna komma i en uppförsbacke som i en nedförsbacke.

Men det gick förvånansvärt bra. Orkade hålla rätt tempo genom alla intervaller och värmen kände jag inte av så särskilt mycket. 

Det enda var att jag fick grymt ont i magen efter sista intervallen och höll på att kräkas i sista backen hem så det fick bli lite kortare nedjogg än planerat. Ändå hade det gått 2,5 timmar sedan jag åt.

Dock bjöd Älsklingen på en muffins på åkeriet, som jag glatt tryckte i mig. Jag kopplar mer och mer mina magplågor med socker. Kan det vara det som är boven? Mår grymt dåligt så fort jag ätit något sockerstinnt. Usch!

Men jag var iaf jättenöjd med passet. Börjar kännas riktigt bra inför Lidingö tjelopp. Snart bara en månad kvar!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar