Sidor

söndag 6 juli 2014

Hundgårdsprojekt och skadegörelse

Denna helg har vi äntligen kommit på var vi ska ha hundgården någonstans. Vi har funderat ganska länge över detta och under tiden har denna gräsliga "hundkoja" stått på gården framför mjölkrummet...


Igår började jag med att tvätta rent den där stugan som var full med mögel och skit på väggarna. Blev ganska bra faktiskt...


Det gjorde rätt gott bara att tvätta rent! Sedan började jag måla allt som är vitt. Den ena knuten var helt upprutten så det får bli två nya brädor som jag har målat.

Övriga knutar och fönster är nu målade. Även takskäggen. En gång till behövs innan jag ger mig på rödfärgen!


Älsklingen var sugen på att fiska idag, så vi stack upp till sjön för att ta en tur med båten. Först fick vi dock sanera efter några jävla idioter som tyckte det var fint att campa i min skog...




De jävla miffona hade även gett sig på fyra träd med yxa. Fyra träd som skulle ha växt i tio-femton år till för att bli fina stockar, men som nu istället får sågas ner och gå till massaved.




Det är så förbannat tråkigt att få sin skog förstörd på detta sätt! Så mycket tid, energi och pengar som jag varje år lägger där och så kommer det någon jävla idiot och bara förstör allt!

Nåja, nu är där iaf uppstädat och jag hoppas att jag får ha min skog i fred i fortsättningen!

Vi tog iaf en tur med båtrn på den kav lugna sjön. Fiskar slog överallt, men det nappade dåligt. Jag lyckades få upp en mört som slet sig till sist. Fin avslutning på en fin helg!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar