Sidor

söndag 15 oktober 2017

Lyckat ihop-släpp

I torsdags kom det in en ny hyresgäst i stallet! En jättemysig valack! Han har sedan dess gått själv i vinterhagen men idag tyckte jag att det var dags för mina grabbar att lära känna nykomlingen.

Jag tog in honom först innan jag hämtade Bosse och Pelle. Jag har gjort i ordning boxen bredvid Bosse så han fick börja sniffa. Han sniffade, tuggade och kelade med nykomlingen som var sådär imponerad.

Pelle fick komma ut på gången och hälsa han också. Men han skulle stampa framben och höll på att drämma sitt eget knä i boxdörren, så han fick gå tillbaka till sin box igen.

Ägaren till nykomlingen kom förbi och då slöppte jag ut mina hästar och så kom hon efter med sin. Jag var nervös över att det skulle bli slagsmål, men det var hur lugnt som helst. Bosse och Pelle sniffade lite, pep lite och hade sig, men det blev varken jakt eller slagsmål. Skönt!

Nu vill jag bara ha tag i en hyresgäst till så är allt perfekt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar