Sidor

onsdag 11 oktober 2017

Löprunda

Igår kväll fick det bli en löprunda med Selma innan kvällsmaten. Jag har kommit ur träningsrutinerna nu och det var verkligen en tung löprunda. En del av förklaringen förutom att jag känner mig otränad är väl att kroppen inte riktigt hade återhämtat sig efter helgens festande.

I söndags och måndags hade jag träningsvärk i höfter, mage, rygg, axlar, nacke, ja nästan överallt. Lite av höftkänningarna kom tillbaka när jag sprang igår. Kände mig som en klumpig elefant.

Men vi kämpade på och jag sprang drygt fem km. Selma var i alla fall lycklig över att få komma ut!

Spanarselma
När vi kommit halvvägs började det att regna sådär mysigt som det kan göra ibland, nästan som ett sommarregn fast lite kallare. Jag insåg att jag faktiskt saknar löpturerna i regn och rusk, hur konstigt det än verkar... Det får bli mer sådant framöver. Idag står jag dock över pga tränignsvärk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar