Sidor

fredag 11 november 2011

Det "bidde" inget vatten idag:(

I eftermiddags ringde elektrikern och talade om för mig att det inte blev något vatten idag. Det var något rör som hade gått sönder så det måste de fixa på måndag. Så det får bli körning i vattenkannor från Himle istället.

Men jag har haft en bra dag idag ändå. Det är ju fredag och det betyder ju friskvård på arbetstid. Så jag sprang en runda i det underbara soliga höstvädret. Jag fick sällskap på halva sträckan av en kollega, vilket var bra, det gjorde ju att jag pressade mig själv lite extra. Kan behövas ibland:) Såhär fin utsikt hade jag iaf på löprundan:

Se mer detaljer här:




Efter jobbet beställde jag en tvättmaskin och torktumlare. Electrolux blev det. En tvättmaskin på 7 kilo med 1600 varvs centrifugering. En torktumlade på 8 kg. Hoppas det blir bra och att den här torktumlaren (till skillnad från den vi har nu) torkar tvätten...

När jag kom till gården hade det hänt lite grejer idag. Underskåpet i lilla toan var på plats:


Målningen i köket har fått framåt och baldakinen ser nu klar ut, tror jag...


I badrummet hade toastolen kommit på plats:


Nu är det alltså endast en vecka kvar tills vi kan flytta in (hoppas jag). Det känns riktigt bra!
Nu ska jag fortsätta fira helg med ett glas vin och lite TV.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar