Sidor

tisdag 19 september 2017

Målning tvättstuga

Tvätthögen växer och jag började inse att det skulle bli svårt att hinna få mycket gjort i tvättstugan till helgen pga andra aktiviteter. Så jag tog ledigt idag för att måla väggar och tak.

Det var perfekt målarväder, regnet öste ner i förmiddags och medan jag målade och lyssnade på poddar blev det ljusare och ljusare. Inte bara tack vare att väggarna blev vita, utan även för att solen visade sig. Men den försvann snabbt igen så snart jag hade målat klart första gången och tagit lunch.

Såhär såg det ut efter första målningen:
Här ska tvättmaskin och torktumlare stå

Bastudörren

Väggen mot torkrummet

Fönstersidan
Fönstren ska målas med fönsterfärg, därför ser de lite tråkiga ut nu. Jag är grymt nöjd med resultatet! Rummet känns större och så mycket fräschare!

På eftermiddagen strök jag andra lagret färg. Det gick snabbare än första, men var lite svårt att se var jag hade målat och inte, speciellt i taket. Hoppas att jag inte har missat något.

Jag avverkade tre poddar och en ljudbok, samt påbörjade en ny ljudbok. Jag gillar verkligen att lyssna på poddar och ljudböcker när jag målar! De har helt ersatt musik för mig numera. Det känns ju grymt bra att lära sig saker och ting medans man gör ett förhållandevis tråkigt jobb!

Efter målningen tog jag med mig Selma på en löprunda. Det har blivit alldeles för lite av den varan det senaste. Men det är svårt att orka med att träna när man har jobbat fysiskt en hel dag.

Det var dock fantastiskt skönt att springa och jag njöt hela vägen! Härlig krispig höstluft ute och lite regndroppar som landade i huvudet på mig. Och det är ju alltid härligt att göra sin vovve glad!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar