Sidor

måndag 25 september 2017

Effektiv kväll

Idag har jag varit supereffektiv! Det var länge sedan jag var det sist! Planen var hundkurs lite senare ikväll. Men jag ville hinna träna lite nu när det var så fint väder - äntligen!

På vägen hem från jobbet blev jag så grymt sugen på att åka rullskidor, så jag smet in en snabbis på ICA och köpte det jag behövde till kvällsmaten innan jag kom hem och bytte kläder. Jag trodde inte att det blåste så mycket som det gjorde, men skit samma, det var så kul att få rulla lite! Dock är jag ju rätt klen nu när jag inte har kört på så länge, så det blev ingen lång runda. Och eftersom jag hade motvind hela vägen hem blev det väldigt tungt!

Armarna bara skakade och det sög i magmusklerna när jag stakade upp för en liten backe som knappt är någon backe:). Fördelen med att vara så otränad är ju att man inte behöver hålla på så länge. Knappt en halvtimme var jag ute.

Rullskiddojjorna
När jag kom hem igen såg jag att hundkursen blivit inställd ikväll, vilket betydde en "fri" kväll. Hästarna ville jag ut med igår men då var vi ju på släktkalas, så det blev inget med det, men nu öppnade sig alltså möjligheten!

Jag slängde snabbt ihop lite kvällsmat och kl 18 var jag ute i stallet. Bosse hade dragit av sig båda dojjorna, så det var Pelle som fick komma ut på promenad. Han var så lugn att jag undrade ifall det var något fel på honom! Han blev inte ens rädd när vi gick upp i Linneskogen, ett ställe som brukar vara väldigt "farligt" annars. Han rörde inte en min på hela vägen förrän det kom några hästar galopperandes i en hage. Helt otroligt!

Bosse var också jättetrött och honom fick jag stå och gosa med en lång stund i stallet. Det har nog aldrig hänt förut. Han försökte inte äta upp mig en enda gång. Go-Bo!

Det var faktiskt riktigt mysigt med en hästkväll! Får bli mer sådant framöver! Hoppas på mer fint väder kommande vecka!

Gammal bild, samma häst, samma brud:)
Det känns som om jag fick gjort oerhört mycket ikväll, vet inte riktigt hur det gick till. Men det var ju rätt mörkt när jag släppte ut hästarna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar