Sidor

måndag 1 april 2013

Solsken, tjällossning, israllar och torr asfalt!

Även idag skiner solen från en klarblå himmel och jag kunde bara inte låta bli att ta med Bianchin ut på en tur. Jag tog en gammal favoritrunda från i somras och det visade sig bli en väldigt omväxlande cykeltur. Till en början var det torr asfalt, sedan blev det grusväg. På grusvägen var det stundtals tjällossning. Tjällossning är inte cyklistens bästa vän... Men det gick helt ok ändå.

Längre in i skogarna var det plötsligt is kortare sträckor, men lilla Bianchin klarade det galant ändå. Lite torr grusväg bjöd rundan på också. Till sist blev det äntligen asfalt och jag kunde köra på lite bättre. Kul när det blir lite fart!

Sista biten hem gjorde jag ett misstag och tog banvallen. Det skulle jag inte ha gjort. Där var det tjällossning, tvättbräda, snö och nästan helt omöjligt att cykla en bit. Det hade gått snabbare att ta Linnarp-vägen, men lat som jag är var ju banvallen närmare.

Drygt 27 sköna kilometer blev det, vilket tog nära en timme och 25 minuter. En bra start på april!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar