Sidor

torsdag 19 maj 2011

Stegräknartävling - MY ASS!

Jag blir så trött... Vi har stegräknartävling på jobbet nu. Och visst, det är väl lite intressant att se hur många steg man går på en dag och jämföra det med andra. MEN... Idag kom första veckans resultat upp och då har någon snittat på 36000 steg/dag... Som exempel hade jag en "bra" stegdag förr-förra lördagen då jag först gick en timmes promenad, sedan en två-timmars shoppingrunda i stan och därefter klippte gräset i två timmar. Då kom jag upp i ca 23000 steg och var rätt mör i kroppen efter det.
Men så upptäckte jag och en kollega att man kan gå in på stegräknare.se som har en omvandlingstabell, där i princip ALLT går att omvandla till steg. T.ex. boule, där man ju knappt rör sig alls, 2700 steg på en timme. Diska gav också ett antal steg (det stod dock inte om det gällde handdisk eller om det räcker att diskmaskinen står på i en timme) osv. Men vem orkar sitta och räkna om allt man gör på en dag till en massa extrasteg? Och ska man då inte rimligtvis räkna bort de steg som trots allt räknaren har räknat under den aktivitet man omvandlar. T.ex. om jag cyklar en timme så räknar ju stegräknaren kanske 5000 steg och enligt omvandlaren ska jag lägga på kanske 7500 steg, blir det inte dubbelräkning då??? Och om det nu är en STEGRÄKNAR-tävling så är det väl bara steg som ska räknas och ingenting annat???
Och sen fuskas det ju hej vilt. Sååå tråkigt!
Nä, det är inget kul med stegräknartävling! BLÄ!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar