Sidor

lördag 7 maj 2011

Shopping!

I morse körde jag Magnus till Breared där han skulle möta upp allt folk som skulle ordna svensexa för hans kusin. Eftersom det var så tidigt som kvart i nio tänkte jag att det var en bra idé att parkera bilen medan det fanns plats och sedan gå en promenad längs med havet och Apelviken. En riktigt skön promenad blev det, solen sken och det hade inte hunnit blir riktigt varmt, bara frisk skön luft!
Det tog ganska eakt en timme så sedan var jag redo för att gå och shoppa lite. Jag var på jakt efter ett skärp, ett par skor och ett par byxor. Det här blev resultatet:
En massa påsar:). Innehållet ser ut såhär:
Skärpet och skorna var ganska enkla att hitta, men BYXOR... Varför är det så svårt att hitta bra byxor???? Jeans funkar ju hyfsat, men jag ville ha ett par annorlunda byxor, kanske lite mer "business"-stil eller något. Men det går bara inte att hitta något som passar:(. Fast å andra sidan är jag väldigt kräsen med vad jag köper för byxor. De måste sitta perfekt annars vet jag att jag inte kommer att använda dem. Det är också lite svårt nu när jag har börjat träna mer ordentligt och är på väg ner i vikt och omfång. Köper jag något som sitter bra idag, så kanske det inte passar om några månader...
Men det blev iaf en ny sport-bh (kan aldrig få för många sådana), ett rosa löparlinne från Nike (hittades på -Team Sportia), en enkel klänning och en skjorta från Esprit, en kofta från MQ, bh från Lindex och två linnen från H&M. Skärpet hittade jag på Esprit och skorna på m.b.s.
Så det blev ordentlig shopping idag:). Å andra sidan är det evigheter sedan jag shoppade sist, så det är jag värd!
Jag hann precis komma ifrån stan innan den polisledda MC-kortegen ockuperade alla vägar. Sjukt mycket folk var där också! Skönt att komma hem o käka lite lunch!
Sedan bär det iväg till Rolfstorp. Kanske lite mer staketmålning...
Såhär långt har jag kommit med det hittills...

Blir rätt bra ändå:). Förut var det målat med grön Cuprinol, inte lika snyggt...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar