Sidor

söndag 13 augusti 2017

Back to work!

När semestern är slut brukar jag känna att hösten börjar, oavsett väder och vind. Så även i år. Jag förknippar dock inte det med något negativt, tvärtom, det betyder att jag har en lång härlig säsong med många nya spännande grejer framför mig.

Jag bild-googlade "back to work" och hittade endast negativa budskap om hur fruktansvärt tråkigt det är att komma tillbaka till jobbet efter semestern. Jag känner inte igen mig i den känslan. Jag tycker att det ska bli jättekul att komma tillbaka till jobbet. Jag känner mig laddad! Jag tycker dessutom att det är rätt tragiskt att den generella bilden verkar vara att det ska kännas jobbigt och hemskt att gå tillbaka till jobbet efter semestern. Mitt tips är att om du känner så - BYT JOBB!

För jag har också känt så. Dock inte de senaste sex åren då jag har stortrivts på mitt jobb. Jag kan bara konstatera att det inte är värt att kasta bort sitt liv på ett jobb som man hatar. Jag tror att det i slutändan leder till en inte så smickrande bitterhet. Det är ändå rätt många timmar av sitt liv som man tillbringar på jobbet om man jobbar heltid.

I år känns den kommande hösten lite extra spännande. Det händer rätt mycket saker på jobb-fronten som kommer att betyda någon typ av förändring. Jag har väldigt många saker på gång och jag vet inte riktigt hur framtiden ser ut. Det känns otroligt spännande!

Jag är så otroligt nyfiken på att se hur saker och ting artar sig och oavsett vad som händer tror jag att jag kommer att bli väldigt nöjd med tillvaron. Det känns lite som om jag har många olika möjligheter, men ingenting att förlora. Så har jag nog aldrig känt tidigare. Det är en rätt skön känsla!

Kommande vecka blir i alla fall intensiv med många spännande möten och en över-dagen-resa till Stockholm. Jag gillar att börja hårt och snabbt:).



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar