Sidor

fredag 27 januari 2017

Motivationshöjande fredagsfys!

Härliga fredag! Denna dag började lite mulen sådär, men när vi var ute och gick vår sedvanliga promenad runt verket på jobbet började det skymta en sol och någon timme senare var det klarblå himmel. Jag var bara tvungen att sticka tidigare och ta med skidorna till Åkulla!

Jag kom hem och slängde i mig ett par ägg och en avokado innan jag fixade skidorna. Jag tog bort en del av tejpen då jag fick hugg sist jag åkte. Så med nypreppade skidor höll jag tummarna för att det äntligen skulle kännas bra att åka.

Och det gjorde det minsann! Inte fantastiskt glid, inte heller fantastiskt fäste, men tillräckligt bra för att det skulle kännas kul att åka.

Nu har de äntligen fått ut snö på så gott som hela sträckan. De har skippat den härliga nedförsbacken vid snötillverkningsplatsen, annars är det snö överallt. Så nu är det i alla fall 3 sköna kilometer man kan få ihop på ett varv. Klar förbättring!

Spåren var faktiskt riktigt fina under de förutsättningar vi har/har haft med för dålig kyla och det gick bra att åka hela vägen.

Fina spår!
Jag hade ingen direkt plan för hur långt jag skulle köra eller så, jag ville bara känna på det lite. Efter första varvet ökade jag tempot lite och siktade på att närma mig tävlingstempo. Jag kom nämligen på mig själv med att slököra. För låg puls helt enkelt.

Men jäklar vad bra det gick! Egentligen känner jag mig rätt otränad när det gäller skidåkningen, men idag körde jag ändå 1,5 mil på en timme och tjugo minuter! Ingen kilometer var över 6 minuter. 

Dessutom lyckades jag tackla nedförsbackarna på ett bra sätt. Till och med min "hatbacke". Sista varvet bara släppte jag på ner där och det gick jättebra. Så mycket lättare när inte skidorna fastnar!

Jag var faktiskt riktigt nöjd med detta pass och om jag hade lite låg motivation tidigare så är den definitivt på topp nu! Jag ser fram emot mer skidåkning framöver och framför allt ser jag fram emot Tjejvasan. 29 dagar kvar!

Här kommer passet:

Fredagsfys

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar