Sidor

lördag 7 januari 2017

Funäsdalen dag 3 - nyårsdagen

Detta är tredje delen i berättelsen om vår resa till Funäsdalen som vi gjorde över nyår.

Vi kom i säng rätt sent på nyårsdagens morgon, men jag vaknade rätt tidigt ändå. Så vi åt frukost och sedan gick vi och hämtade bilen. Det blev en skön promenad i ett härligt, kallt vinterland. Och jag fick användning för mina dubbade Icebugs.

Resten av dagen blev en vilodag. Jag hade ingen riktig energi till att ge mig ut, Magnus var bakfull och trött och det var rätt blåsigt ute.

Så vi vilade, låg i soffan och kollade på Tour de ski och somnade i herrarnas lopp:). Men det var rätt skönt att ha en vilodag och låta kroppen och musklerna läka ihop lite grann.

Bästa promenadskorna med inbyggda broddar!

Vinterland!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar