Sidor

fredag 27 januari 2017

Kvällsmat!

Det var gött att ställa sig och laga lite mat ikväll efter arbetsveckan och träningen. På menyn stod det lax som slängdes in i ugnen, världens enklaste!

För en gångs skull var jag faktiskt sugen på potatis idag, så Magnus fixade lite klyftpotatis som också gjordes i ugnen. Till det hade vi hemmagjord (såklart) romsås. Romsås är jätteenkelt att göra, bara blanda rödlök, rom, creme fraiche, majonnäs och dill. Mycket godare än den man äter. Och så vet man vad den innehåller...

Jag kokade också lite rödbetor som fick smulad fetaost över sig när de var klara. Jag rev också varsin morot och så blev det sallad och granatäpplekärnor. Grymt gott!

Som jag skrev tidigare så följer jag inte LCHF jättestrikt. Rödbetorna, potatisen och rödbetorna är inte LCHF, men de är goda och nyttiga, så de äter jag ändå:)

Såhär god såg tallriken ut! Och det var grymt gott! Nu är jag mätt och go' och behöver definitivt inte äta mer idag!

Kvällsmat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar