Sidor

tisdag 31 januari 2017

Åkulla

Ikväll blev det en tur till Åkulla för lite skidåkning. Jag var spänd på hur den nyinköpta vallan skulle funka. Jag har ju inte haft särskilt stor framgång med vallningen...

Det har varit kallt i natt så spåren hade frusit bra och förhållandena var goda, trots att det nästan var ett dygn sedan spåren drogs. Glidet var det inget fel på idag! Vet inte om det berodde på is i spåren eller vallan. Lite svårt att se i mörkret, men det såg lite isigt ut. Fast det har ju varit lite så tidigare utan att det har gått särskilt snabbt.

Jag hade inga problem med att staka banvallen bort till stadion nu i alla fall. Jag koncentrerade mig på att staka så mycket som möjligt. Tyvärr var glidet rätt bra bakåt också, så det var svårt att få till diagonalåkningen. Men det var inte många ställen som krävde diagonal idag.

För första gången någonsin lyckades jag slappna av i min hatbacke och insåg att jag faktiskt klarar den rätt bra. Jag har ju inte ramlat hittills i alla fall!

På fjärde varvet började jag känna mig lite sliten här och var och jag beslutade mig för att lägga av efter det varvet. Nu handlar det om att vänja överkroppen vid stakningen och jag tycker det är bättre att orka köra fyra varv imorgon också än att bli sliten och riskera skador.

Passet kändes lugnt, ändå snittade jag på 158 i puls, vilket är strax över 80% för min del. Jag var faktiskt rätt förvånad över den siffran!

Spåren var helt ok, dock lite vobbliga på några ställen så det kändes lite som bambi på hal is ett tag. Men det är ju bra balansträning:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar