Sidor

fredag 6 januari 2017

Årets första löprunda!

Egentligen skulle jag ha sprungit igår, men så blev det inte så och rastlösheten blev rätt stor!

Men idag fanns det inget som hindrade mig och Selma från att ge oss ut. Dagens väder var ca 5 minusgrader, molnigt och den obligatoriska iskalla Västkustvinden.

Mycket kläder krävdes alltså, men jag tyckte faktiskt att jag blev lite för varm efter ett tag... Så sett föredrar jag sommaren då det alltid är linne och shorts som gäller. Inget att fundera över då:).

Vi sprang upp mot Linnarp, sedan mot Obbhult och när vi kom till grushålan tog vi en omväg runt Stensared. Det är denna runda jag brukar kalla "favoritrundan" eftersom det så gott som alltid går bra att springa denna runda. Bättre än andra rundor.

Känslan idag var lätt kropp, lite ovana efter all skidåkning, men skönt och kul att springa. Det blev ett lätt distanspass såhär i början av året.

Selma var såklart överlycklig över att få komma ut och springa! Även om vi har haft fantastiska hund- hus- och hästskötare här medan vi har varit borta så är Selma inte nöjd när Matte är borta.

Glada löparhunden!
Rundan blev strax över 7 km och den såg ut såhär:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar