Sidor

söndag 29 januari 2017

Lassalyckan

I morse ringde klockan 05:30. Jag har haft ännu en natt där jag har vaknat flera gånger, så irriterande! Jag vill sova en hel natt utan att vara vaken! Det här har hållit på sedan i onsdags, så det är rätt störigt.

I alla fall så hade jag en plan på att snabbt slänga ut hästarna, slänga i mig frukost och sedan ta bilen till Ulricehamn för att åka skidor på Lassalyckan, där världscupen gick förra helgen.

Efter att ha snurrat runt lite och hamnat fel hittade jag äntligen dit. Skyltningen kunde varit bättre...

Jag var där strax innan kl nio och då var det inte jättemånga bilar på parkeringen. Inte heller alltför många skidåkare i de nyfrästa, mycket fina spåren. Det var en spännande och rolig bana som gick upp och ner och i snirklar.

På första varvet testade jag "kraftledningen" som innehöll en backe nedförs och en uppförs. En riktigt tung backe uppförs! Sedan svängde jag mot "Ryckåsen" som var markerad som svår. Och jäklar vilken backe nedåt för att inte tala om backen upp igen! Den visste var den tog!

Jag missade att man skulle vända vid stadion första varvet, så jag körde samma varv igen. Fast denna gång hoppade jag över Ryckåsen. Tyckte att den var lite väl äventyrlig. Dessutom var jag rätt seg i armar och ben och började faktiskt bli trött.

Den här gången var det lite mer folk ute i spåren och jag lade märke till att jag mötte folk som åkte slingan åt andra hållet. Jag funderade på var man vände någonstans och när jag kom tillbaka till stadion såg jag skylten som jag missade första gången. Så jag vände där och åkte spåret tillbaka. Det var riktigt kul!

Det blåste en del och var några minusgrader, så stundtals var det riktigt kallt om rumpa och lår! Tyvärr ingen sol idag, men det var ändå skönt att få skida lite. Planen var egentligen att jag skulle åka längre än jag åkte i Åkulla i fredags, men eftersom kroppen var så seg som den var så avbröt jag efter ca 13 km.

Jag fick lite frossa efteråt och hade 27 grader i bilen hela vägen hem:). Det är ju inte optimalt att sätta sig i en bil i nästan två timmar efter att ha tränat, så jag var rejält stel när jag kom hem och gick ur bilen. Lite trött och sliten också. Men efter en rejäl lunch och en kopp te ska jag nog orka med eftermiddagen också!

Såhär ser det ut!
Det var ganska svåråkt på så sätt att det hela tiden var upp och ner. Det gjorde att det gick långsamt för mig. Ingen snabb bana! Men kul att ha testat på även denna plats. Dock tror jag att jag nöjer mig med Tranemo om jag ger mig iväg någonstans mer innan Tjejvasan.

Prepareringen av spåren var grymt bra! Men med så mycket folk i spåren så blir det snabbt urspårat och sockrigt. Men bättre än såhär får vi det nog inte i den här delen av landet!

Dagens långsamma runda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar