Sidor

måndag 20 februari 2012

Vatten i stallet!

MYCKET vatten...

När jag kom hem från jobbet idag upptäckte jag att hydroforen (den som pumpar upp vatten från brunnen) gick väldigt ofta. Det brukar betyda att det står och rinner vatten någonstans. Jag kollade överallt i huset, men kunde inte hitta att det rann vatten någonstans så jag stängde av vattnet ut till stallet, men den fortsatte ändå att gå, så jag trodde att det var något fel på den.

Jag slängde i mig en tallrik flingor och yoghurt och traskade ut i stallet. När jag kom in där så stod ju kranen på fullt ös och det sprutade vatten! Där hade vi alltså anledningen till att hydroforen gick ofta... Så nu har jag vatten i stallet igen. Skönt att slippa bära iaf!

Hur har då detta gått till? Jo, jag har haft på grislampan och en värmefläkt för att försöka lösa isproppen nu när det har blivit lite mildare väder. Grislampan var den som var boven i det hela. I botten på den sitter ett galler som hade hakat fast i kranen och lyckats öppna den så att vattnet (när det hade tinat) började forsa ut.

Som tur var så var det inte jättemycket vatten som runnit ut, det gick alldeles utmärkt att sopa ut det som låg på golvet och inga grejer blev förstörda. Det kändes ganska lindrigt i jämförelse med att det skulle varit något problem med hydroforen och man hade varit tvungen att krångla med rörmokare (som aldrig svarar i telefonen) och annat skit...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar