Sidor

lördag 25 februari 2012

Allt på listan klart!

Jag känner mig mycket nöjd med dagen. Efter lunch tog jag ut Bosse Bus för lite ridning. Först longerade jag honom i paddocken som var väldigt lös överst och lite hård under det lösa. Mycket vatten och slabb, inget perfekt underlag, men det funkar hyfsat. Det blir ju inga långa pass ändå eftersom hästarna inte är igång.

Han var ganska lugn och jag lät honom springa av sig ca tio minuter innan jag satt upp och red. Det blåste lite idag, men solen sken så det behövdes inte så mycket kläder. Underbart! Bosse skötte sig bra, det blev lite volter i skritt och trav och många övergångar. Provade även att rygga. Han kan ju backa på kommando från marken så jag utnyttjade det och fick honom att ta några steg bakåt. Duktig kille!

Jag skrittade av i sommarhagen och ner i kullen, Bosse tvekade på att gå ut genom grinden där. Troligtvis har han provat och fått ström, men idag fick jag övertyga honom över att det inte var något i vägen. Som vanligt skulle det taktas hela vägen hem på grusvägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar