Sidor

söndag 12 februari 2012

Underbar skidåkning!!!!

I fredags hade jag tröttnat på allt vad skidåkning heter, men idag när dimm-molnen drog bort och solen tittade fram på nysnön kom suget tillbaka igen. Jag fick med mig två hundar ut, Selma och vår lilla tax Donna.

Jag åkte lite på måfå över åkrar, upp på banvallen, ut på en annan åker. Det var helt underbart! Solen sken, det var ganska ljummet i luften, solen värmde gött i ansiktet och skidorna flyttade sig framåt med ett härligt glid!

Det blev en ganska lång runda och lilla Donna kämpade på hårt i mina skidspår.
Två hundar framför mig

Donna kämpar på bakom mig i skidspåret
 Det blev en ordentlig runda på ca 1 timme innan jag tyckte det var nog för hundarna, så jag lämnade dem hemma och körde en runda till. Den här gången på mina egna åkrar. Jag återupplivade även gamla minnen och körde upp till min barndoms skidbacke. Tänk vad många gånger jag åkt ner där när jag var liten! Idag gick det bra om än i lite mer moderat tempo än för 20 år sedan.

Min barndoms skidbacke

När jag kom hem igen efter att varit ute i totalt en timme och 25 minuter hittade jag Donna nedkrupen i Magnus jobbarväska. Där tyckte hon att det var bra att ligga:)

Donna i Husses väska

Här kommer rundan:



Nu ska jag ge mig ut i solen igen och rida Bosse Bus! Kan inte få nog av sol, vinter och snö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar