Sidor

söndag 12 februari 2012

Ridtur!

Efter skidåkningen gav jag mig ut med Bosse Bus i snön. Pelle fick stå över eftersom det var såpass varmt ute att snön bara hade fastnat i hans framskor som saknar snösulor.

Idag fick Bosse skritta lite på åkern och efter ett tag blev det trav. Han var även idag mycket pigg och försökte bralla litegrann, varpå han höll på att gå omkull istället. Knäpphäst! Det blev ganska mycket trav i snön idag, det fanns liksom inget stopp på energin. Dock blev han ju genomsvettig och efter ett tag tyckte jag att det räckte och han fick skritta av. Eller takta av snarare.

Det var lika underbart att åka skidor som att rida idag och jag kände att jag tog till vara på solens sista strålar innan den sjönk ner bakom kullarna. Så himla gött! Det känns verkligen som om jag maximerat den här dagen med avseende på frisk luft och motion. Vi får se hur pigg jag känner mig imorgon när det är dags att jobba igen... Förmodligen träningsvärk både här och där... Jag kommer iaf somna gott ikväll!

Nu ska jag kolla på Ponnyakuten på Barnkanalen!

Btw, detta var mitt 400:e inlägg:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar