Sidor

lördag 3 november 2012

Temp och avmaskning - CHECK!

Nu på morgonen har jag varit ute i stallet, kollat tempen på båda herrarna, pga A2-vaccinationen igår och givit dem avmaskningsmedel. Skön start på dagen för dem:). Ingen av dem hade någon temp att tala om och de verkade pigga och glada.

Avmaskningen gick väldigt bra, Pelle visste vad som gällde och öppnade munnen lite hjälpsamt och Bosse tyckte det var kul att få något i munnen som han kunde tugga på. Så det gick utan några problem. Sedan fick de gå ut i hagen och äta hö.

Jag mockade och gjorde fint innan jag gick in och åt frukost. Jag gillar att vara igång innan frukost. Jag är förvisso alltid hungrig när jag vaknar på morgonen, men det är gött att plåga sig lite till innan man äter, för då smakar frukosten ännu bättre!

Nu blir det plantering av de sista granplantorna, vilket kommer att ta förmiddagen i anspråk. Därefter har jag hela eftermiddagen ledig. Kanske kan det bli en ridtur eller två och en löprunda, den som lever får se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar