Sidor

fredag 2 november 2012

Fredag!

Idag har jag sovit till kl 7, helt ostört då Älsklingen är förkyld och snarkar ännu värre än vanligt, så jag har spenderat natten i gästrummet. Ibland undrar jag över varför man ska sova ihop egentligen? Jag märker en oerhörd skillnad på hur utvilad jag känner mig när jag sover själv jämfört med när jag sover ihop med Älskligen. Jag sover med öronproppar för att dämpa ljudet av hans snarkningar, men det är inte alltid det hjälper och nätterna utan uppvaknande är väldigt få.

Men nu är jag iaf helt utvilad och har en skön ledig dag framför mig. Har bokat vaccination av hästarna, så veterinären dyker nog upp här någon gång under förmiddagen. I väntan på honom tänkte jag fixa stallet, mocka och göra fint samt rida om jag hinner innan veterinären kommer. Idag skiter jag i att det regnar, jag är så sugen på att komma igång med hästarna nu att jag inte bryr mig. Visst blir det merarbete i form av putsning och rengörning av utrustning efteråt, men jag är ju ledig så det hinner jag ju med:)
Detta var längesen, men sååå kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar