Sidor

söndag 4 november 2012

Pelle knas på promenad!

Idag fick Pelle komma ut på promenad i farliga världen. SMHI (som man definitivt inte kan lita på) hade lovat uppluckrat molntäcke på eftermiddagen så jag klädde på pojkarna täcken så att de skulle vara lätta att göra i ordning för ridning. Något uppluckrat molntäcke såg jag aldrig röken av, det var snarare ett konstant molntäcke som dessutom gav ifrån sig regn med jämna mellanrum.

Vi gav oss ut, Pelle och jag och det gick bra. Han var lagom mycket på tårna. Tände till när det kom två ponnysar gåendes och jag hade fullt sjå med att få honom till att ignorera dem och bara gå framåt. Sedan travade vi lite och när han blev trött blev han "rädd" för en rhodedendronbuske och en sten. JÄTTEFARLIGT! Sedan gick det lugnt resten av vägen hem, inga mer studsanden åt sidan utan han skööte sig bra min Pelle skrutt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar