Sidor

lördag 3 november 2012

Seeg!

När jag kom hem från skogen (klar med alla plantor YEAH!) åt jag lunch och lade mig en stund på soffan med datorn i knäet. Hade tänkt rida, men kände mig seg och trött. Vilade lite, men det hjälpte inte så mycket så jag tänkte att en löprunda kunde göra mig piggare. Kanske inte det första man tänker på när man känner sig trött och seg men jag gillar att göra saker som är lite tvärt emot:).

Det första jag kände när jag kom ut var att jag MÅSTE sluta knipa mig fast i sadeln när jag galopperar... Insidan låren var rätt så stelopererade idag! Men jag knatade på i ett ganska lugnt tempo och bara njöt av att vara ute i hösten som idag bjöd på nästan sol och några regnstänk.

Det kändes bra hela vägen om än lite segare än vanligt. Lungorna var starkare än resten av kroppen idag! 6,5 km på 42 minuter blev det och min Garminklocka orkade precis hela vägen hem innan batteriet var stendött!

Nu känner jag mig lite piggare faktiskt. Men det kan ändra sig snabbt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar