Sidor

tisdag 13 november 2012

November-trött!

Detta är ingen bra vecka, känner jag! All min energi, allt mitt goda humör och all min lust till att göra saker har gått och gömt sig någonstans. Igår var jag ap-trött när jag kom hem och orkade verkligen inte släpa mig till ridhuset, utan gav hästarna mat och gick in och lade mig till rätta i soffan. Där låg jag resten av kvällen.

Jag har också något konstigt diffust (som alltid när det gäller mig och sjukdomar/skador) ont i magen. Den är inte riktigt som den ska. Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är, men det är något som inte stämmer och det drar såklart ner humöret. Inte kul att göra någonting när man har en ond mage!

Idag fick jag dessutom reda på att det blivit två avhopp från motorsågskursen, så nu fick vi möjlighet att äntligen gå den. Bara det att den börjar imorgon, håller på några onsdagar framöver så nu försvann det en veckodag till i några veckor. SUCK! Fast vi har väntat ett år på denna kurs, deltog på två tillfällen i början av året, sedan gick ledaren upp i rök. Jag kontaktade Studieförbundet Vuxenskolan som bad mig kontakta kursledaren som sa att kursen skulle fortsätta till hösten. När så hösten kom och jag inte hört någonting fick jag reda på att det är en ny kurs på gång, dock var den fullbokad (borde man inte frågat oss som var anmälda först kanske???) så vi skulle få vänta till våren.

Men nu blev det alltså en lucka för oss. Jaja, det är väl lika bra att göra det så är det gjort även om motivationen till att gå kurs just nu är VÄLDIGT låg.

Så jag kommer väl inte igång med mina stackars hästar denna vecka heller. Och till helgen har jag andra planer som inte inkluderar några hästar. Nästa vecka är det fullbokat varje kväll plus att det blir tjänsteresa i slutet av veckan, så då lär det inte heller bli någon ridning. BLÄÄÄÄ!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar