Sidor

tisdag 16 oktober 2012

Tagit till vara...

...dagsljuset har vi verkligen gjort idag, Älsklingen o jag. Jag fick nästan en chock när jag såg honom svänga in på gårdsplan bara någon minut efter att jag kom hem. Vi slängde i oss lite lätt käk och drog sedan upp till skogen.

Jag planterade 100 plantor och Älsklingen körde ner björksly och annat sly med röjsågen. Nu börjar det se riktigt fint och välvårdat ut där uppe i skogen. Fram till halv sju jobbade vi innan det började skymma såpass mycket att det blev svårt att se vad man gjorde.

Det känns riktigt bra att kunna utnyttja årets sista någorlunda ljusa kvällar nu innan det blir vintertid o mörkt dygnet runt!

2 kommentarer:

  1. Hur dags blir det mörkt hos er nu? Mysigt att jobba ihop! :)

    SvaraRadera
  2. Ca 18:30 blir det såpass mörkt att man inte ser granplantorna längre och då är det svårt att plantera:). Så det är ljust hyfsat länge ändå med tanke på att vi är i mitten av oktober.

    SvaraRadera