Sidor

söndag 7 oktober 2012

Stärkande skogspromenad!

Efter ridturerna hade jag mer energi kvar och jag lockade med Älsklingen och Selma på en rejäl promenad. Älsklingen var lite gnällig, men jag envisades med att jag ville visa honom de fina skogarna åt Åkulla-hållet.

Jag sa att den tänkta rundan var ca 7, max 8 km, fast det visade sig att den nästan var en mil :). Jaja, vi fick massor av frisk luft. Inte en droppe regn, utan istället en massa sol. Det var helt underbart att äntligen kunna vara ute utan att bli dränkt!

Det är ju så fint i skogarna nu när löven börjar skifta färg. Nu är det bara någon månad kvar, sen är träden kala och grå för en tid framöver.

Ca 1½ timme var vi ute i blåsten. Nu kan vi ligga på sofflocket med gott samvete resten av helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar