Sidor

fredag 19 oktober 2012

Löprunda i duggregn

Idag hade jag planerat att sätta lite fler granplantor efter jobbet, men då regnet har öst ner större delen av dagen beslutade jag mig för att inte köra upp till skogen i blötan. Istället fick det bli en löprunda i duggregnet.

Jag har inte hunnit/orkat springa sedan förra veckans löppass på jobber så det var riktigt skönt att komma ut idag. Jag har förvisso gjort en knäböj för varje planta jag satt (ca 1000 st), så jag har ju inte direkt legat på latsidan. Men det ger ingen kondition så det är viktigt att ta alla tillfällen som finns att hålla igång löpningen.

Det blev en ca 6,5 km lång runda på ca 40 minuter. Det kändes bra att springa, kroppen var lätt och det var inte särskilt jobbigt, inte ens sista mördarbacken hem kändes som något större hinder. Skönt! Nu har jag en bra grundkondition att bygga vidare på mot att bli snabbare och kunna springa längre så att jag kan stå på startlinjen till Göteborgsvarvet den 18:e maj och känna att jag kommer att fixa det.

Regnet bekymrade mig föga, det duggade lite sådär lagom så att jag blev blöt, men inte dränkt och det var en behaglig temperatur. Det är också väldigt vackert ute nu när löven är höstfärgade. Ren njutning! Nu ska jag fixa lite käk och sedan njuta av att det är helg och ladda för att plantera de sista 1000 plantorna så att jag är "fri" nästa vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar