Sidor

tisdag 30 oktober 2012

Running in the moonlight!

Nu blir det verkligen mörkt snabbt på kvällarna, men vad gör det när månen skiner! Hästarna fick lite mat innan jag och en lycklig Selma gav oss ut på löprunda.

Regnet drog bort i natt och idag har vi haft en fantastisk dag med klarblå himmel. Då önskar man att man hade ett utomhusjobb. Bara till att hoppas att det blir lika fint på torsdag och resten av helgen när jag är ledig...

Det gick bra att springa även idag. Just nu känns det som om det går bättre ju mindre jag springer. Men det är så härligt att springa sällan för då blir man så där ruskigt löpsugen och det blir ett enda glädjerus att springa.

Vi sprang runt Torstorp och ner vid Källäng och tillbaka. Jag öppnade de fyra första km i 6-minuterstempo, sedan kom en liten uppförsbacke och då sjönk farten något. Den 6:e km ökade jag tempot lite och sprang den på 5:13. Därefter minskade jag farten och höll resten av sträckan i 6:30-tempo. Då ska man veta att de sista 3 km hem lutar lite uppåt och den sista 5-hundringen lutar ordentligt, så det var ett riktigt bra tempo jag höll.

9,13 km blev det på 56 minuter och en medelfart på 6:06 min/km. Skönt pass! Nu är både jag och Selma trötta och kommer att sova gött i natt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar