Sidor

måndag 29 oktober 2012

Projekt sadelkammare KLART!

Sadelkammarprojektet var egentligen mitt semesterprojekt, men som vanligt tog det längre tid än jag hade tänkt. Den har förvisso varit hyfsat klar i några månader nu, det är mest småplock som varit kvar och som jag inte riktigt har prioriterat, men nu är allt helt klart!

Allt började med en liten skiss...
Dörren går åt fel håll på denna skiss, annars stämmer den!
Gjutning för att jämna till golvet där sadelväggen skulle byggas

Vi fick regla upp för väggarna





Efter regling kunde vi börja skruva upp OSB-skivorna


Såga såga!

Spika spika!


Sadelhängarväggen


Redskapet i kampen mot den gamla kalkputsen i taket.

Taket skrapat!

Ännu ett tak som skulle skrapas!


Långväggen på G

Långvägg och dörrsida på G

Dörren på plats


ISOLERA!

Lite tråkigt putsjobb behövde också göras!

Första väggen isolerad och klar!

Målning påbörjad invändigt!

Målning utvändigt

Vitt och grått!

Tränsväggen färdigmålad

Alla redskap har fått sin plats!

Praktiska sadelhängare och krokar för putsning!

Schabrakhängare och putsbänk

Sadelhängarväggen

Tränshängarväggen

Allt det vita i torkdelen målat!

Hela torkdelen klar!

Lås äntligen på plats!


Täckeshängarna från Bole

Täckeshängarna på plats på väggen

Krokar i taket för täckestorkning
Täcken på plats!

Långväggen färdigmålad!

Garderoberna ihopskruvade och klara!

Långväggen med massor av krokar och hjälmhängare!
Det är så himla skönt med en rejäl sadelkammare där alla grejer får plats och det ändå finns plats kvar! Jag har ju hela tiden haft små trånga sadelkammare tidigare och har varit tvungen att packa grejer ovanpå varandra och ha saker på flera olika ställen, vilket leder till att man inte riktigt har någon riktig koll på vad man har för grejer. Så nu känns det värt varenda timme jag har lagt på att få ordning på sadelkammaren!

På något sätt blir allt mycket roligare när man har allt på plats. Även resten av stallet är så gott som klart, det är bara sista boxen som ännu inte är uthyrd som ska fixas. Där ska dörren spikas igen och så ska en av väggarna där målas. Men det får vänta till våren. Skulle någon vilja hyra in sig i den boxen går det ju att lösa ändå sålänge.

Så om jag nu får ner mina granplantor torsdag och fredag så kanske jag faktiskt kan börja rida igen! JIPPI!
Synd bara att det är mörkt, trist och regnigt ute alltid vid den här tiden på året!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar