Sidor

torsdag 11 oktober 2012

Helgen är räddad!

Idag kom äntligen mina 2500 granplantor till gården! Så nu är det plantering som gäller. Jag har tagit ledigt imorgon och på måndag och hoppas att jag ska hinna sätta de flesta över helgen här.

Som avslutning på arbetsveckan flyttade en kollega och jag friskvårdstimmen till idag och och sprang en runda i det fantastiska höstvädret! Det var riktigt varmt i solen och det blåste nästan inte alls, trots att vi sprang ända intill havet. Nästan magiskt!

Det gick lite snabbare än vad jag är van vid och jag blev ordentligt trött på slutet, men medeltempot blev ändå 5:50 över 6,8 km, trots lätt uppvärmning första 1,5 km. Så jag är riktigt nöjd med mig själv! Det är också fantastiskt skönt att vara färdigtränad när man kommer hem!

Nu återstår lite mer jobb ikväll innan jag kan lägga mig i sängen och förbereda mig mentalt för fyra dagars plantering... Det kommer att bli slitsamt, men underbart att andas skogsluft! Jag kommer dock att börja med att sladda och välta paddocken, då min kära Älskling slängde på draget på traktorn, så då ska jag passa på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar