Sidor

söndag 21 oktober 2012

Från skogen till kontorsstolen!

Efter en heldag i skogen med Älsklingen är det nu dags att ta tag i bokföringen! Jag ska erkänna att jag har slarvat med det den senaste tiden, så nu är det verkligen hög tid! Mycket jobb är det att vara egen företagare, men det står jag ut med. Fördelarna är många, t.ex. att få andas in frisk skogsluft!

I skogen fick vi gjort mycket bra grejer idag! Älsklingen körde röjsågen och jag motorsåg och vi röjde ett ganska rejält område där det vuxit upp alldeles för mycket björksly. Nu är det rent och fint och färdigt för plantering. Det blir det sista jag planterar för i år. Sedan blir det fortsättning till våren när nästa omgång plantor kommer.

Det är ett ganska kul jobb att gå med röjsåg och motorsåg, man ser ju resultatet direkt och plötsligt ser skogen sådär snyggt välvårdad ut. Känns bra att ha fått gjort så mycket bara på några dagars arbete!

Även idag hade vi med oss grillkorv och ved till skogen. Tyvärr glömde vi ketchupen, men det gick alldeles utmärkt att äta de där korvarna ändå!

Korv på G!

Grillmästaren!

Min vackra skog, nyplanterad!

Vår vackra vovve!

Selma och Älsklingen diskuterar!

1 kommentar:

  1. Vilken fin hund :) Mmm jag vet hur det är med den där bokföringen, jas håller också på med mitt Q3 nu. Skönt när det väl är gjort dock. :)

    SvaraRadera