Sidor

lördag 20 oktober 2012

Mot skogen!

SMHI hade utlovat strålande solsken och upp till 18 grader idag. Jag funderade på hur jag skulle klä mig för att det inte skulle bli för varmt att plantera. Jag hade inte behövt fundera på det. Idag står förvisso temperaturmätaren lite högre än förra helgen, men inte mer än 10 grader såhär långt. Att det ska vara så f-bannat svårt att förutspå väder. Finns det något som har mer uppgifter och statistik omkring sig?

Nä, jag ska härmed sluta titta på väderprognoser och istället titta ut genom fönstret. Funkar alltid. Dessutom kan man ju nuförtiden kallt räkna med att det på ett eller annat sätt regnar varje dag ändå.

Nej, nu ska jag sluta gnälla, borsta tänderna, packa ner lite mackor och bege mig till skogen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar