Sidor

lördag 30 november 2019

Vintermorgon

Även idag vaknade jag klockan fem. Men den här gången lyckades jag faktiskt somna om och gick istället upp vid sjutiden. Jag kom upp till en mycket kall, men vacker vintermorgon. -7,6 stod det på termometern.

Jag älskar vintern! Kan inte sägas för många gånger :). Jag passade på att ta lite fina bilder på mitt hus i soluppgången. Jag var ju tvungen att uppdatera headern som har varit lite väl somrig nu ett tag.

Mitt fina hus!
Jag och Selma fixade i stallet, jag ställde upp ljusstaken i hundhuset och påbörjade även i stallet. Jag behövde en grendosa och hittade en, men när jag satt i första sladden i den gick ljuset och det började ryka i kontakten. Gött att ha jordfelsbrytare i stallet också! Annars hade det börjat brinna i den där grendosan!

Så jag fick bara upp en ljusstake i stallet, men ska försöka hitta en ny grendosa som jag kan använda.

Jag släppte ut hästarna och mockade också innan Selma och jag gick in och käkade frukost. Denna dag ska jag maxa utevistelsen för egen del! Det blir promenad med Selma och därefter ridning av båda hästarna!

Selma och hästarna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar