Sidor

söndag 17 november 2019

Lördagsförmiddag

I morse vaknade jag vid sjutiden, låg och kollade mobilen och plötsligt var klockan åtta. Jag gick upp och gick ut i stallet för att släppa ut hästarna och fixa i ordning stallet.

Min fina Bosse
Jag gjorde i ordning ordentligt, sopade hela stallet efter att jag hade mockat och fyllt på spån. Det blev riktigt fint och fräscht!

Jag gick in och åt frukost och drack mitt morgonte.

Mina fina tekoppar
När jag var klar med frukosten gick jag ut för att fixa till vinterhagen inför vintern. Jag satte upp automatgrinden och gjorde en extrahage för den.

Bästa automatgrinden som finns!
Magnus kom med skogskärran och hämtade lite nedfallna träd och grenar, skönt att bli av med det. Jag fortsatte med hagen och satte upp avstängningen som jag öppnade upp i somras. Jag har funderat fram och tillbaka på ifall jag ska låta dem gå i hela kullen på vintern, men det känns lite meningslöst. Bättre att spara den delen av hagen till sommaren.

Selma var med och "hjälpte till" hela förmiddagen. Hon var så nöjd med att få vara med!

Fina Semmel-hunden!
Det var gött att få i ordning allting, nu är det bara hö-baljorna som fattas. Men jag väntar med dem ett tag till. Än så länge går hästarna ut i sommarhagen också så jag ger dem inget hö ute. Jag ser på vår gräsmatta att gräset faktiskt fortfarande växer och hästarna går alltid upp till Hästabacken, käkar lite där och sedan drar de sig tillbaka hemåt och står vid grinden på kvällen. Det ger dem bra motion också även på dagarna när jag inte rider.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar