Sidor

torsdag 14 november 2019

Update vecka 46

Vecka 46 börjar närma sig sitt slut och imorgon är vi halvvägs genom november. Jag blir lika förvånad varje år över hur snabbt hösten ändå går! Nu lever vi i mörkret på vardagarna, men vädret är ändå hyfsat OK och det blåser inte överdrivet mycket och regnar sådär lagom.

I måndags sprang jag en runda med Selma. Vi hade månsken och det var så vackert ute! Och det var helt underbart att springa!

Månsken!
I tisdags var det ridhustajm. Först Pelle. Han var riktigt fin på slutet och vi skuttade lite över en upphöjd bom. Kändes kanon!

Bosse skötte sig också bra. Jag tycker att det är lite svårt att hitta motivationen fullt ut med honom när vi bara får skritta och trava. Men jag försöker att göra så bra jag kan och öva på rakriktning och saker som jag vet att jag som ryttare behöver öva på.

Igår var tanken att jag skulle springa igen, men halsen började protestera och jag kände mig lite hängig när jag kom hem. Pulsen var över 100 när jag kom in från stallet så jag beslutade mig för att ta det lugnt istället och gå och lägga mig i tid. Fick en kass natt, vaknat flera gånger och varit väldigt torr i halsen. Men jag kände mig ändå ok när jag vaknade i morse och det har funkat ok på jobbet.

När jag kom hem från jobbet red jag Bosse till ridhuset och red ett "tråkigt" pass igen. Han var hyfsat fin. Lite okoncentrerad ibland och lite låg i energi från början. Men när han väl har fått trava en gång så brukar han svara bättre på framåthjälperna. Jobbar mycket med sidvärtsrörelserna också, då vi inte får till det riktigt som jag vill.

Ikväll ska jag göra något väldigt kul, nämligen träna med Pelle för Charlotte! Det ska bli så himla kul! Jag trodde faktiskt inte att jag skulle träna med honom igen! Men han är ju så perfekt nu. Bästa läromästaren som speglar alla fel jag gör. Och så kan han ju allt en häst ska kunna. Så jag kan koncentrera mig helt på min egen ridning. Det lär bli ett tufft pass!

Som tur är känner jag mig lite bättre i halsen så jag ska nog orka med det på ett bra sätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar