Sidor

lördag 13 oktober 2018

Trött Pelle

Pelle fick komma ut på promenad idag. Han är en riktig mysfarbror nu! När jag borstar honom står han och gungar för att det kliar på  honom och han försöker få mig att borsta precis där det kliar som mest. Överläppen blir smal och han bara njuter:). Idag hade han något som kliade mellan bakbenen, men jag kunde inte hitta vad det var riktigt. Han var i alla fall nöjd efter att jag hade kliat honom där lite grann.

Jag tog enbart på honom tränset och sedan gick vi runt Obbhult. Åh, vad seg han var! Han flyttade sig knappt framåt! Men så har han ju rätt tjock päls nu och även idag var det tjugo grader ute, så det kanske inte var så konstigt att han tyckte att det var jobbigt att röra på sig.

Han ville mest äta om vi stannade och jag fick gå i ett tempo som kändes erbarmligt långsamt. Men vi kom runt till sist i alla fall och Pelle såg nöjd ut när vi kom hem igen!

Tröttaste hästen någonsin!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar