Sidor

tisdag 16 oktober 2018

Stallgolvet klart!

Igår kom så äntligen en dag som jag har längtat efter! Dagen då betongbilen kom och jag äntligen gick mitt stallgolv!

Det blev så himla bra! Vilken häftig känsla att gå på det idag! Nästan lite overkligt, jag har ju trampat runt i gruset så länge och hållit till godo med alla höjdskillnader. Men nu jäklar är det klart! Så härligt!

Här kommer en förebild:

Makadam...
Och här kommer efterbilden:

Underbara betong!
Golvet ska få vila några dagar till innan hästarna får gå där och jag kan flytta bort alla grejer till sin plats. Jag har en halv pall spånbalar som står i stallet och två palla som står där ute. De ska in. Sedan ska jag få upp en hylla och flytta ut fodret från sadelkammaren och städa där inne. Tur att man har något att se fram emot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar