Sidor

fredag 19 oktober 2018

Högt och lågt vecka 42

Oj, vilken vecka detta har varit! I måndags blev det officiellt att jag byter jobb och fr.o.m 1 november blir gruppchef i Ringhals projektorganisation. Ska verkligen bli så kul!

Samma dag fick jag äntligen mitt stallgolv klart och så blev det ambulansfärd och sjukhusvistelse för min mamma. En minst sagt omtumlande dag!

Stallgolvet
Samtidigt har jag varit grymt förkyld och känt mig allmänt låg. Bihålorna var fulla i tisdags och onsdags och jag har hostat och haft mig. Mamma blev opererad då hon hade brutit lårbenet. Tack och lov gick operationen bra och hon mår under omständigheterna bra.

Jag var på mitt första enhetsmöte med min nya grupp och blev presenterad i tisdags och igår var jag på min första AW med nya avdelningen (som är lika "stor" som den enhet jag jobbar på nu).

Igår fick jag också hem mina nya shoe secure som jag ska testa på Bosse när han får nya skor på tisdag. Tanken är att de ska förhindra tappskor, så jag hoppas verkligen att de ska funka!

Shoe secure i tydlig färg!
När jag kom hem från AW:n igår (tidigt och nykter) lyckades jag springa rakt in i ett soffben med lilltån och slog i något så grymt. Jag har varit rätt rörelsehindrad idag kan jag säga!

Svullen tå och fot till vänster
Jag var på sjukhuset på eftermiddagen med syrran för vårdplanering av mor och då blev det till att gå långt, så när jag kom hem fick jag knappt ur foten ur skon. Men jag vilade ett tag och sedan var jag bara tvungen att gå ut i stallet och fixa, samt kolla till hästarna.

Jag sopade bort lite betongrester och sedan flyttade jag spånbalar och lucern till sin plats på det nya golvet. Jag haltade runt där fram och tillbaka och fick fixat lite grejer idag i alla fall. Imorgon ska jag fortsätta. Köra in alla spånbalar och köra ut allt foder från sadelkammaren samt städa den. Så det kommer att bli så bra!

Nu är det kväll och vi väntar på maten. Gosar med Helga och väntar på Skavlan där Peder Fredricson ska medverka.

Gosiga taxen
Tyvärr blir det nog ingen ridning i helgen. Jag kan inte stödja riktigt på min skadade fot och det är ju den som är uppsittningsfoten så det kan bli svårt. Och det gör så jäkla ont när jag belastar yttersidan av foten så det är ju dumt att riskera någonting. Men jag har ju annat att sysselsätta mig med. Stallet, trädgården och städning. Kul helg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar