Sidor

lördag 27 oktober 2018

Lördagsmorgon!

Jag vaknade denna lördagsmorgon strax innan sju och kände mig utvilad. Första morgonen den här vintersäsongen med hästarna inne så det var bara till att gå upp och ägna tid åt dem.

De fick hackad lucern, krafft groov original, mineraler och Bosse fick Hoofbuilder. Det fick de äta medan jag körde in lite ved. Jag hade tänkt äta under tiden de åt, men insåg att veden var viktigare då den var slut i källaren.

Jag gjorde också i ordning i hagen så att de kan gå ut till sommarhagen så att de kan beta och jag inte behöver ge dem så mycket hösilage än. Allt för att spara på det i år när det är dyrt!

Jag meckade i Bosses shoesecures också, ännu en grej som tar lite extra tid nu. Men hans hovar såg så fina ut så det är ju helt klart värt det ifall det funkar. Han är dessutom så grymt snäll när jag grejar med hovarna. Jag lägger bara upp hans hov på mitt knä så står han där hur avslappnad som helst medans jag rensar broddhål, gängar och skruvar i pluggen. Jag lade också på regntäcket på honom och det var inte så tjurigt med det som det brukar... Så duktig kille!

De var rätt lugna idag tycker jag och det blev inget spring när jag släppte ut dem i hagen. Skönt!

Jag mockade och ströade upp Pelles box. Bosse har tillräckligt med strö sedan innan. Jag sopade och gjorde rent också, men foderhinkar och säckar fixar jag senare. Under tiden kände jag att jag äntligen är hungrig på riktigt och att aptiten finns där. För första gången sedan torsdag lunch.

Så när jag var klar i stallet blev det traditionsenlig frukost med bacon och äggröra. Det var gott, men jag blev mätt innan äggröran var uppäten så jag fick slänga lite grann. Så jag är inte helt 100 i magen än, men idag gör den i alla fall inte ont!

Bästa frukosten!
Nu blir det städning av huset med Jonas Colting i lurarna. Då går det lätt att städa! Dessutom ska jag tvätta lite också. Multitasking på hög nivå!

Förhoppningsvis ska det bli lite ridning idag också. Jag hoppas att min onda fot/tå håller för det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar