Sidor

söndag 13 december 2015

Rullskid-väder!

Idag var det uppehåll och solen var på väg fram, så Älsklingen och jag packade in rullskidorna i bilen och körde ner mot Tvååer. Vi parkerade bilen vid korsningen där man kan ta gamla E6 ner mot Falkenberg.

Vi rullade på cykelbanan mot Tvååker. Medvind hade vi, även om det knappt blåste så var det väldigt lättrullat till en början.

Nu har vi inte varit ute och rullat på ett tag. Dels har det varit ösregn i flera veckor och så har vi inte kommit ut för att köra i mörkret på kvällarna. Det är tillräckligt spännande att köra när det är ljust ute, kan jag tycka.

Vid Moarna svängde vi mot Tvååker gata och sedan svängde vi in mot Olalarsgård. Fin och lättrullad asfalt.

Den sista sträckan var längs med gamla E6, där har de ju gjort ett cykelfält, men det är ganska otäckt att köra rullskidor där, eftersom folk kör förbi mycket fort och väldigt nära. Där blir det lite uppförslut också. Jag kände av armar, mage och rygg på slutet och det var väldigt skönt att se bilen efter endast 7 km. Det märks verkligen att den stakstyrka jag hunnit bygga upp under hösten har försvunnit.

Äntligen tillbaka vid bilen!

Mina fina rullskidor!
Det är bra att det snart är jullov, så att man kan få chansen att köra i dagsljus. Det hade dock varit bättre om det kunde komma lite snö, men det verkar vara svårt i år. Ingen snö i sikte de närmsta två veckorna:(.

När vi kom hem käkade vi lunch och sedan var planen att sticka ut och rida. Men jag somnade på soffan och när jag reste mig upp kände jag hur slut jag var i kroppen. Dels träningsvärk från gårdagens ridtur, dels ny träningsvärk på gång efter skidturen. Så det fick bli en eftermiddag i soffan istället. Men det kan vara skönt emellanåt när man känner sig lite sliten!

Imorgon är det sista måndagen det här året som jag går upp kl 5 för att åka till jobbet. Vart tog det här året vägen egentligen??? Det ska i alla fall bli otroligt skönt att vara ledig ett par veckor. Det behöver jag nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar