Sidor

fredag 4 december 2015

Fixat!

För ca ett år sedan var jag på IKEA och shoppade. Jag köpte bl.a. en magnetlist att sätta på sopkvasten i stallet. Varför ska man då ha det, kanske du undrar? Jo, för när hovslagaren är här blir det söm och sömrester över som blandas med de hovrester som blir och då är det väldigt smidig att bara vända på borsten och låta magneten göra jobbet!

Jag har sedan jag köpte den använt den manuellt utan sopkvasten, men idag tänkte jag att nu ska jag minsann skruva dit den, Så det gjorde jag. Det tog ca fem minuter totalt om man räknar gå från stallet, leta upp lagom långa skruvar, skruva fast och sätta fast listen. Tänk att det skulle ta sådan tid innan jag kom till skott!

Men nu är det gjort och såhär ser kvasten ut numera:

Sopborste med magnetlist!
Magnetlisten heter "Grundtal" och hittas bland köksgrejerna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar