Sidor

fredag 18 december 2015

Jullov!!!

Idag var sista gången det här året som klockan ringde klockan 05:00. Så himla skönt! Vilket arbetsår jag har haft! Det bästa av allt var att jag hade fått undan allt jag skulle få undan, så det som återstod var endast att städa lite.

Jag städade skrivbordet, tömde pappersåtervinningslådan, rensade skrivbordet på datorn och rensade allt skräp i Outlook.

Det mest ansträngande under dagen var fredagsfrukosten. Jag åt alldeles för mycket. Så mycket att jag inte ens var hungrig när jag gick hem vid ett-tiden.

Direkt efter jobbet drog jag in till stan. Handlade lite mat till kvällen, hämtade julskinkan på Årnäs kött och köpte lite vin och julöl. Det tog sin tid så även fast jag kom iväg i tid från jobbet så var det så gott som mörkt när jag kom hem.

Så nu är det alltså här - det efterlängtade jullovet! Och vad ska jag hitta på då? Ja, som vanligt finns det tusen idéer i huvudet, men man får ju ta det som det kommer.

Mina tankar kretsar i alla fall kring:

  • hästarna - vill helst få igång Bosse nu.
  • träning - vill simma, springa, cykla, åka rullskidor, åka längdskidor.
  • småprojekt i stallet för att göra plats åt spånbalarna som troligtvis kommer före jul
  • bokföring - tråkigt men nödvändigt och otroligt skönt att få det gjort inför kommande deklaration.
  • röja - inomhus och utomhus. Det finns alltid mer saker att slänga och det är så skönt att bli av med skräp och saker man inte vill ha.
Ja, vi får väl se vad jag hinner med. Jag hoppas i alla fall på bra väder. Inget regn. Snö och kyla står högt upp på önskelistan, men inget i sikte än så länge.

Såhär hoppas jag att mitt jullov kommer att se ut:
    Mitt jullov...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar