Sidor

onsdag 27 mars 2019

Vårkväll

Idag har det faktiskt blivit lite varmare. Sådär så att man känner att våren är på väg. Temperaturen var precis tvåsiffrig när jag körde hem och jag såg faktiskt en optimist som körde förbi mig i en nercabbad bil. Riktigt så varmt var det kanske inte...


Igår fick jag aldrig komma upp på hästryggen som planerat då Magnus kom hem med en halv gris som skulle läggas i frysen. Så när vi var klara med det var det redan mörkt ute.

Men idag var det inget annat i vägen utan jag stack ut i stallet och gjorde i ordning Bosse. Vi gav oss ut i solen på en liten uterunda.

Bosse var pigg, men ändå lugn och sansad. Vi kunde trava över bäcken utan att han fick frispel och han galopperade lugnt och sansat. Det blev en mysig runda i solen med en lärka som drillade ute på gärdena och det var behaglig temperatur. Inga långkalsonger och ingen rumpvärmare. 

Solig kväll
Vi var ute knappt en timme och sedan hann jag faktiskt med att gå en runda med vovvarna innan det blev helt mörkt ute.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar