Sidor

måndag 25 mars 2019

Måndagslöpning

Efter en bra dag på jobbet kom jag hem med energin på topp. Tog in hästarna och tog sedan på mig löparkläder och gav mig ut med hundarna i solen. Ingen värme att tala om, bara runt sju plusgrader och en iskall vind, men solen sken och det gjorde att det var rätt trivsamt ändå.

Båda hundarna var överpigga och vi sprang på rätt bra redan från början. Vi sprang längs banvallen ute på Tvååkersvägen och sedan in mot Linneskogen. Där lyckades jag springa upp för samtliga backar, vilket jag har haft problem med tidigare, men idag kändes kroppen återigen stark.

När vi sedan sprang ner från Spekås stod där tre rådjur och glodde på oss i en hage, de var inte ens tio meter bort. Häftigt!

Vi fortsatte hemåt och jag kände att idag skulle bli den dag då jag besegrade den sista stigningen hemåt. Det stiger konstant de sista 500 meterna hem och det är en jäkla backe kan jag tala om. Men idag sprang jag hela vägen! Så nöjd med mig själv! Nu börjar löpningen bli kul på riktigt!

Dagens runda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar